فروش مقاله

دانلود مقاله

فروش مقاله

دانلود مقاله

۴ مطلب در شهریور ۱۳۹۶ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

در سال های اخیر بدلیل افزایش مشکلات آلودگی آب ، به فناوری های نوین تصفیه توجه فراوانی شده است . امروزه آلاینده های دارویی، خصوصا آنتی بیوتیک ها که به عنوان یکی از پرمصرف ترین داروهای انسانی و حیوانی مورد استفاده است، مورد توجه محققین قرار گرفته است. از آنجایی که تصفیه بیولوژیکی به صورت کامل قادر به حذف آنتی بیوتیک ها نبوده و باقی مانده ی این مواد به آب های پذیرنده منتقل می شوند ،ارایه روش هایی تصفیه با کارآیی بالاتر ضروری است. از این رو، این مقاله به بررسی استفاده از نانو ذرات در حذف آنتی بیوتیک ها از محلول آبی می پردازد. روش مورد استفاده در این تحقیق از نوع مطالعه کتابخانه ای بوده و به این منظور از مقالات علمی معتبر، پایان نامه و سایتهای معتبر علمی بهره گرفته شد. تحقیق حاضر نشان داده است که استفاده از نانو ذرات در حذف آنتی بیوتیک ها از محلول آبی تحت شرایط کاهش pH، افزایش غلظت آلاینده و واکنش گر کارآیی بهتری داشته است. نتایج این مطالعه نشان داد که استفاده از نانو ذرات در تصفیه آنتی بیوتیکها از محلول آبی به علت سطح ریز نانوذرات بسیار مفید بوده و نسبت به روش های دیگر، سرعت و کارآیی بالاتری را دارا است و چشم انداز خوبی برای تحقیقات آینده به شمار می آید.

  • محمد ابراهیمی
  • ۰
  • ۰

مروزه با توجه به افزایش فعالیت های بشر، تاثیرات مخرب آن بر محیط زیست به منطقه خاصی از جهان محدود نمی شود. از جمله این تاثیرگذاری های ویرانگر ورود گونه های گیاهی غیربومی به نقاط مختلف جهان بوده است که در طول 200 سال اخیر با گسترش کشاورزی، افزایش مبادله های کالا، افزایش فعالیت های بشر و همچنین ویرانگری روزافزون محیط زیست، روند افزایشی داشته است. یکی از این آسیب هایی که بویژه در سال های اخیر مورد توجه بسیاری قرار گرفته است، مسیله ورود گونه ی گیاهی غیربومی (مهاجم) سنبل آبی به اکوسیستم های طبیعی می باشد، بررسی ها نشان می دهد، سنبل آبی با آن که توانایی جذب و تصفیه فلزات سنگین را دارد؛ اما حضور نابجای آن به دلیل شدت توانایی تکثیر و سازگاری آن، به مثابه دستکش آهنین سبز رنگی می تواند گلوی حیات زیست مندان محیط های آبی و تالابی اعم از آبزیان و گیاهان را مستقیما و با اختلال در زنجیره غذایی پرندگان و سایر موجودات فشرده و آنان را از پای درآورد؛ در نتیجه مقابله نکردن با این گونه غیربومی و مهاجم منجر به مرگ تدریجی تالاب های استان خواهد شد. در این مقاله وضعیت پراکنش گونه در استان بررسی و اقدامات کنترلی کوتاه مدت و میان مدت تشریح می گردد

  • محمد ابراهیمی
  • ۰
  • ۰

در سال های اخیر، عواملی همانند خشکسالی، استفاده بی رویه از منابع آبی و از بین رفتن نیزارها موجب خشک شدن دریاچه های نواحی شرق عراق و عرصه های جنوبی ایران و از بین رفتن پوشش گیاهی در این مناطق گردیده است. در اثر این وقایع گسترش شدید گرد و غبار (ریزگرد) در بخش های جنوبی و غربی ایران اتفاق افتاده است که توانسته روی آب و هوا، تشکیل و تحول خاک، کیفیت آب های زیرزمینی و مراحل رشد گیاهان تاثیرات همه جانبه داشته و سلامت انسان ها و سایر موجودات زنده را مورد تهدید قرار دهد. در این مقاله، تحقیقات گذشته در زمینه تاثیرات ریزگردها بر بخش کشاورزی در سه حوزه شامل تاثیر بر فتوسنتز، تعرق و عملکرد گیاهان، مرور گردیده است. بر اساس منابع مورد بررسی می توان نتیجه گرفت که تجمع ریزگرد در سطح برگ با مسدود کردن روزنه ها سبب کاهش فتوسنتز، تعرق و عملکرد گیاهان می شود..

  • محمد ابراهیمی
  • ۰
  • ۰


شیرین کننده استویا بهعلت کم کالری بودن و شیرینی معادل 200 تا 350 برابر شکر، جایگزین مناسبی در فرمولاسیون مواد غذایی محسوب میشود. این شیرینکننده دارای ریبودیوزیدهای مختلف بوده که از این میان نوعMاستخراج شده از آن دارای طعم شیرین با تلخی کم، و قابلیت مخلوط شدن زیاد، پایداری در شرایط خشک میباشد. استویا دارای ریبودیوزایدهای مختلف با خصوصیات شیمیایی متفاوتی میباشد که باعث تفاوت در میزان شیرینی آنشده است. علت این تفاوت گروه عاملی هر یک میباشد که در نهایت بر وزن مولکولی، شیرینی و سایر خصوصیات آن تاثیر گذاشته است. از مشکلات این شیرینکننده پس طعم تلخی است که در فرمولاسیون مواد غذایی ایجاد میکند.ریبودیوزایدMبهعلت داشتن ساختار شیمیایی خاص، دارای وزن مولکولی و شیرینی بیشتر و تلخی کمتر در مقایسه باسایر ریبودیوزایدهای استویا میباشد. حلالیت این ریبودیوزیدها در محلولهای آبی مشابه ریبودیوزیدهایA است، که علت کاربرد زیاد آن در نوشیدنی و غذاهای متنوع است.هدف از این مطالعه، مروری بر ویژگیها و عوامل موثر بر پایداری ریبودیوزیدMو اثر آن بر کاهش تلخی شیرین- کننده استویا در فرمولاسیون مواد غذایی میباشد.



  • محمد ابراهیمی