فروش مقاله

دانلود مقاله

فروش مقاله

دانلود مقاله

  • ۰
  • ۰

مقاله نقش پدر، مادر و فرد در ایجاد شخصیت دینی از نظر روان شناسی و قرآن که چکیده‌ی آن در زیر آورده شده است، در پاییز ۱۳۸۸ در زن و فرهنگ از صفحه ۴۶ تا ۵۵ منتشر شده است.
نام: نقش پدر، مادر و فرد در ایجاد شخصیت دینی از نظر روان شناسی و قرآن 
این مقاله دارای ۱۰ صفحه می‌باشد، که برای تهیه‌ی آن می‌توانید بر روی گزینه‌ی خرید مقاله کلیک کنید.
کلمات مرتبط / کلیدی:
مقاله شخصیت دینی
مقاله روانشناسی
مقاله قرآن

نویسنده(ها):
جناب آقای / سرکار خانم: همایی رضوان

چکیده و خلاصه‌ای از مقاله:
در این مقاله، نقش والدین و فرد در شکل گیری شخصیت دینی از نظر رویکردهای روان شناسی و قرآن بررسی شده است. مرز مشترک دین و روان شناسی امکان رابطه ای سازنده و گفتگویی را میان دین و روان شناسی فراهم می آورد که راه را برای آموزش و درمان هموار می کند. در این خصوص رویکردهای مختلفی مورد بررسی قرار گرفتند. در رویکرد زیستی نظر هال و تاثیر تغییرات بلوغ و عطوفت مادر در ایجاد نگرش های مذهبی بررسی شده است. در دیدگاه روان کاوی مانند نظریه فروید، دیدگاه بدبینانه ای از دین مطرح می شود و ریشه دین را حل تعارضات غریزی و قدرت پدر و اطاعت محض از او، می داند. در دیدگاه مثبت یونگ ریشه دین را ناخودآگاه جمعی می داند که از اجداد ما به به ارث مانده و به هشیار آمدن آن ارزشمند و سبب احساسی روحانی و دینی خواهد شد. در رویکرد انسان گرایی آلپورت که بر اساس خود مختاری کنشی است چنانچه دین از انگیزه های فرعی آن جدا شود، چنین دینی آگاهی بخش است. فروم گرایش به دین را جزء انگیزه های روان شناختی انسان می داند. قرآن نیز شخصیت را رفتار و نحوه عمل انسان می داند تحت تاثیر هوای نفسانی و روح معنوی قرار دارد که در نهایت انسان به اراده خود راهش را انتخاب می کند.

  • ۹۶/۰۷/۱۰
  • محمد ابراهیمی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی