فروش مقاله

دانلود مقاله

فروش مقاله

دانلود مقاله

  • ۰
  • ۰

مقاله تاثیر اجرای طرح ترخیص بر میزان اضطراب بیماران مبتلا به انفارکتوس میوکارد که چکیده‌ی آن در زیر آورده شده است، در بهار ۱۳۹۰ در کومش از صفحه ۲۷۲ تا ۲۷۸ منتشر شده است.
نام: تاثیر اجرای طرح ترخیص بر میزان اضطراب بیماران مبتلا به انفارکتوس میوکارد 
این مقاله دارای ۷ صفحه می‌باشد، که برای تهیه‌ی آن می‌توانید بر روی گزینه‌ی خرید مقاله کلیک کنید.
کلمات مرتبط / کلیدی:
مقاله اضطراب
مقاله طرح ترخیص
مقاله انفارکتوس قلبی

نویسنده(ها):
جناب آقای / سرکار خانم: بابایی محمود
جناب آقای / سرکار خانم: محمدخان کرمانشاهی سیما
جناب آقای / سرکار خانم: الحانی فاطمه

چکیده و خلاصه‌ای از مقاله:
سابقه و هدف: امروزه دومین علت مرگ و میر پس از حوادث و سرطان ها بیماری های قلبی و عروقی است. ابتلا به بیماری های عروق کرونر برای بیمار اضطراب آور است. لذا تحقیق حاضر با هدف تعیین تاثیر اجرای طرح ترخیص بر میزان اضطراب بیماران مبتلا به انفارکتوس قلبی طراحی شده است.
مواد و روش ها: این پژوهش یک مطالعه نیمه تجربی است که در آن ۶۰ بیمار (در گروه آزمون و شاهد هر یک ۳۰ نفر) مبتلا به سکته قلبی بستری در بخش CCU بر اساس مشخصات نمونه، انتخاب و بررسی شدند. برای گروه آزمون علاوه بر اقدامات روتین بخش، برنامه ترخیص بر اساس الگوی فرآیند پرستاری به مدت ۵ جلسه در بیمارستان اجرا و به مدت ۴ هفته در منزل پیگیری شد و برای گروه شاهد برنامه روتین بخش اجرا گردید. سپس میزان اضطراب نمونه های هر دو گروه قبل از اجرای مداخله و هم چنین یک ماه پس از ترخیص با استفاده از پرسش نامه اسپیل برگر اندازه گیری شد.
یافته ها: نتایج آزمون نشان داد که قبل از اجرای طرح ترخیص، تفاوت معنی داری در کاهش میانگین نمره اضطراب موقعیتی و اضطراب کل گروه آزمون در مقایسه با گروه شاهد وجود نداشت(p>0.05) . لیکن بعد از اجرای طرح ترخیص، تفاوت معنی داری در کاهش میانگین نمره اضطراب موقعیتی و اضطراب کل گروه آزمون در مقایسه با گروه شاهد وجود داشت (P<0.05).
نتیجه گیری: اجرای طرح ترخیص سبب کاهش اضطراب بیماران مبتلا به انفارکتوس حاد میو کارد شده است. لذا پیشنهاد می شود برنامه ترخیص در قالب یک طرح جامع و به عنوان یک روش موثر غیر دارویی و کم هزینه در کاهش اضطراب این بیماران در کشور به کار گرفته شود.

  • ۹۶/۰۷/۱۰
  • محمد ابراهیمی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی