فروش مقاله

دانلود مقاله

فروش مقاله

دانلود مقاله

  • ۰
  • ۰

مقاله بررسی عوامل تاثیرگذار بر ضریب تضعیف موثر ماده جبران کننده ها به منظور درمان با فوتون ۶MVبه روش پرتو درمانی با شدت تعدیلی که چکیده‌ی آن در زیر آورده شده است، در بهار ۱۳۹۰ در کومش از صفحه ۲۷۹ تا ۲۸۴ منتشر شده است.
نام: بررسی عوامل تاثیرگذار بر ضریب تضعیف موثر ماده جبران کننده ها به منظور درمان با فوتون ۶MVبه روش پرتو درمانی با شدت تعدیلی 
این مقاله دارای ۶ صفحه می‌باشد، که برای تهیه‌ی آن می‌توانید بر روی گزینه‌ی خرید مقاله کلیک کنید.
کلمات مرتبط / کلیدی:
مقاله جبران کننده
مقاله ضریب تضعیف موثر
مقاله فوتون MV 6
مقاله رادیوتراپی با شدت تعدیل یافته

نویسنده(ها):
جناب آقای / سرکار خانم: حق پرست عباس
جناب آقای / سرکار خانم: هاشمی ملایری بیژن
جناب آقای / سرکار خانم: عیوضی محمدتقی

چکیده و خلاصه‌ای از مقاله:
سابقه و هدف: یکی از روش های پرتودرمانی با شدت تعدیلی بر اساس استفاده از جبران کننده ها می باشد. مهم ترین عامل در ساخت جبران کننده ها محاسبه دقیق ضخامت جبران کننده ها به منظور دست یابی به شدت تعدیلی می باشد. به این منظور باید ضریب تضعیف دقیق ماده جبران کننده محاسبه شود. چندین عامل در محاسبه ضریب تضعیف ماده جبران کننده تاثیر دارند. در این تحقیق، تاثیر نوع دزیمتر و فانتوم و هم چنین مقدار دز تابشی و عمق اندازه گیری در محاسبه این ویژگی جبران کننده مورد بررسی قرار گرفته است.
مواد و روش ها: با استفاده از دو نوع دزیمتر (FC65G وRK ) دو نوع فانتوم (RFA300plus وSP34 )، تاثیر مقدار دز تابشی و عمق اندازه گیری در برآورد ضریب تضعیف موثر در انرژی ۶MV یک شتاب دهنده خطی پزشکی مورد بررسی قرار گرفت. مقادیر دز تابشی مورد مطالعه ۱۰۰، ۲۰۰، ۳۰۰ و ۴۰۰ سانتی گری و عمق های اندازه گیری معادل ۲، ۵، ۱۰، ۱۵ و ۲۰ سانتی متر در نظر گرفته شد. اندازه گیری ها در میدان مرجع (۱۰×۱۰ cm2) و برای ضخامت ۱ cm از فیلتر جبران کننده انجام شد.
یافته ها: نتایج نشان داد که مقدار دز تابشی در محاسبه ضریب تضعیف تاثیر معنی داری ندارد. لیکن تغییر عمق اندازه گیری از ۲ تا ۲۰ cm موجب تغییراتی بیش از ۵ درصد در محاسبات شد. علاوه بر این، نوع دزیمتر و فانتوم مورد استفاده در این تحقیق تاثیری در محاسبات نداشتند.
نتیجه گیری: با توجه به نتایج این مطالعه می توان توصیه کرد که به منظور برآورد دقیق تر ضریب تضعیف موثر ماده جبران کننده، ضروری است که این ضریب در عمق های مختلفی از ناحیه درمان اندازه گیری شود.

  • ۹۶/۰۷/۱۰
  • محمد ابراهیمی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی