فروش مقاله

دانلود مقاله

فروش مقاله

دانلود مقاله

  • ۰
  • ۰

مقاله بررسی تاثیر آموزش مهارت های زندگی بر اضطراب و پرخاشگری همسران شهدا که چکیده‌ی آن در زیر آورده شده است، در پاییز ۱۳۸۸ در زن و فرهنگ از صفحه ۳ تا ۱۶ منتشر شده است.
نام: بررسی تاثیر آموزش مهارت های زندگی بر اضطراب و پرخاشگری همسران شهدا 
این مقاله دارای ۱۴ صفحه می‌باشد، که برای تهیه‌ی آن می‌توانید بر روی گزینه‌ی خرید مقاله کلیک کنید.
کلمات مرتبط / کلیدی:
مقاله مهارت های زندگی
مقاله اضطراب
مقاله پرخاشگری

نویسنده(ها):
جناب آقای / سرکار خانم: مهرابی زاده هنرمند مهناز
جناب آقای / سرکار خانم: گراوند لیلا
جناب آقای / سرکار خانم: ارضی سوره

چکیده و خلاصه‌ای از مقاله:
پژوهش حاضر به بررسی تاثیر آموزش مهارت های زندگی بر اضطراب و پرخاشگری همسران شهدا بنیاد شهید شهرستان پلدختر پرداخته است. جامعه این پژوهش همسران شهدای بنیاد شهید شهرستان پلدختر بود. نمونه ای این پژوهش را ۳۰ نفر از همسران شهدا تشکیل می دادند که از بین جامعه موردنظر با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب شدند و در دو گروه آزمایشی و گواه قرار گرفتند. ابزار مورد استفاده در این پژوهش عبارتند از: پرسشنامه پرخاشگری باس و پری و مقیاس اضطراب رگه- حالت اسپیلبرگر. طرح پژوهشی از نوع پیش آزمون – پس آزمون با گروه گواه بود. پس از انتخاب تصادفی گروه های آزمایش و گواه، ابتدا برای هر دو گروه پیش آزمون اجرا گردید، سپس مداخله آزمایشی (آموزش مهارت های زندگی) طی ۸ جلسه ۹۰ دقیقه ای به گروه آزمایش ارایه گردید و پس از اتمام برنامه آموزشی پس آزمون از هر دو گروه به عمل آمد. نتایج این پژوهش نشان داد که آموزش مهارت های زندگی موجب کاهش اضطراب و پرخاشگری همسران شهدا گروه آزمایشی در مقایسه با گروه گواه شده است.

  • ۹۶/۰۷/۱۰
  • محمد ابراهیمی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی