فروش مقاله

دانلود مقاله

فروش مقاله

دانلود مقاله

  • ۰
  • ۰

مقاله آشنایی با نقش زنان در تحولات ادبی که چکیده‌ی آن در زیر آورده شده است، در پاییز ۱۳۸۸ در زن و فرهنگ از صفحه ۵۶ تا ۶۸ منتشر شده است.
نام: آشنایی با نقش زنان در تحولات ادبی 
این مقاله دارای ۱۳ صفحه می‌باشد، که برای تهیه‌ی آن می‌توانید بر روی گزینه‌ی خرید مقاله کلیک کنید.
کلمات مرتبط / کلیدی:
مقاله زنان اندیشه نگار
مقاله ادبیات مرد سالار
مقاله تحول ادبی
مقاله مشروطیت
مقاله مناظره

نویسنده(ها):
جناب آقای / سرکار خانم: بهامیریان قهفرخی فرخنده
جناب آقای / سرکار خانم: لویمی سهیلا

چکیده و خلاصه‌ای از مقاله:
در این پژوهش نقش زنان در تحولات ادبی مورد مطالعه قرار گرفته است. از آنجایی که در طول تاریخ ادبیات فارسی ایران نام زنان اندیشه نگار زیادی ثبت شده، در اینجا شخصیت ادبی زنانی موردتوجه قرار گرفته است که باعث ایجاد سبک جدید و یا تحول ادبی مشخص شده اند. البته با توجه به اینکه نگارش تاریخ ادبیات ایران مرد سالار بوده، پیدا کردن آثار زنان اندیشه نگار در مواردی با مشکلات و جستجوی فراوان روبه رو است. اما در دوره مشروطیت و به برکت انقلاب مشروطه که زنان توانستند تا حدی به حقوق قانونی خود دست یابند، پیدا کردن منابع مناسب برای این موضوع کمی آسانتر انجام پذیراست. در اینجا ضمن معرفی آثار زنان اندیشه نگار، برجستگی های ادبی و اجتماعی آنان نیز مورد توجه قرار گرفته است. محور اصلی این پژوهش، اندیشه نگاران شاعر است چرا که سابقه تاریخ نثرنویسی و به طور کلی داستان نویسی زنان در ایران بسیار کمتر از شعر می باشد و تعداد زنان اندیشه نگار شاعر نسبت به زنان نثرنویس بیشتر است.

  • ۹۶/۰۷/۱۰
  • محمد ابراهیمی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی